Hoewel we er alles aan doen om de BK kwaliteit te waarborgen, kan zelfs een BK-product een mankement vertonen. Op alle artikelen geldt een garantietermijn van minimaal 2 jaar. Bij sommige artikelen is specifiek vermeld dat deze langer is.
LET OP: De aangeboden garantietermijn van twee jaar doet niets af van de wettelijke garantie waar u als consument recht op heeft.
WAT IS "WETTELIJKE GARANTIE"?
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Schade ontstaan door ondeskundig gebruik, oneigenlijk gebruik of door normale slijtage kan niet tot de garantieregeling worden gerekend. Lees hier tips voor langere levensduur van je pannen.
MELD EEN KLACHT
Je hebt keuze uit onderstaande opties:
- Je hebt een artikel gekocht in een reguliere winkel
- Je hebt een artikel gekocht via de BK webshop
- Je hebt een artikel gekocht en wil deze binnen 14 dagen retourneren
- Je hebt langere tijd geleden een artikel gekocht waar je nu een onderdeel voor zoekt.
- Je hebt een klacht over dienstverlening van BK (of één van de medewerkers)
NEEM CONTACT OP MET DE WINKELIER
- Ga binnen de garantietermijn naar de winkel
- Breng het defecte product en aankoopbon mee.
- Afhankelijk van de aard van de klacht kan jouw leverancier een oplossing voorstellen.
- Eenvoudige problemen zijn vaak ter plaatse op te lossen.
NEEM CONTACT OP MET BK WEBSHOP
- Dit kan door middel van een volledig ingevuld contactformulier.
- Een correct ingevuld formulier wordt bevestigd door een groene balk welke wordt getoond nadat op 'verzenden' is geklikt. Er wordt geen afschrift gestuurd.
- Een inhoudelijk antwoord volgt uiterlijk binnen 5 werkdagen.
- Wij kunnen vragen om ofwel een foto van de klacht te sturen ofwel het artikel terug te sturen. Hiertoe worden instructies persoonlijk aangeleverd.
- Na ontvangst wordt het artikel op de klacht beoordeeld en je ontvangt bericht van het resultaat en de oplossing.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? U kan uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).