Hoewel we er alles aan doen om de BK kwaliteit te waarborgen, kan zelfs een BK-product een mankement vertonen. Op alle artikelen geldt een garantietermijn van minimaal 2 jaar. Bij sommige artikelen is specifiek vermeld dat deze langer is.
LET OP: De aangeboden garantietermijn van twee jaar doet niets af van de wettelijke garantie waar u als consument recht op heeft.
WAT IS "WETTELIJKE GARANTIE"?
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Schade ontstaan door ondeskundig gebruik, oneigenlijk gebruik of door normale slijtage kan niet tot de garantieregeling worden gerekend. Lees hier tips voor langere levensduur van je pannen.
MELD EEN KLACHT
Je hebt keuze uit onderstaande opties:
- Je hebt een artikel gekocht in een reguliere winkel
- Je hebt een artikel gekocht via de BK webshop
- Je hebt een artikel gekocht en wil deze binnen 14 dagen retourneren
- Je hebt langere tijd geleden een artikel gekocht waar je nu een onderdeel voor zoekt.
- Je hebt een klacht over dienstverlening van BK (of één van de medewerkers)
- Hoe maak je melding bij Geschillencommissie Thuiswinkel?
NEEM CONTACT OP MET DE WINKELIER
- Ga binnen de garantietermijn naar de winkel
- Breng het defecte product en aankoopbon mee.
- Afhankelijk van de aard van de klacht kan jouw leverancier een oplossing voorstellen.
- Eenvoudige problemen zijn vaak ter plaatse op te lossen.
NEEM CONTACT OP MET BK WEBSHOP
- Dit kan door middel van een volledig ingevuld contactformulier.
- Een correct ingevuld formulier wordt bevestigd door een groene balk welke wordt getoond nadat op 'verzenden' is geklikt. Er wordt geen afschrift gestuurd.
- Een inhoudelijk antwoord volgt uiterlijk binnen 5 werkdagen.
- Wij kunnen vragen om ofwel een foto van de klacht te sturen ofwel het artikel terug te sturen. Hiertoe worden instructies persoonlijk aangeleverd.
- Na ontvangst wordt het artikel op de klacht beoordeeld en je ontvangt bericht van het resultaat en de oplossing.
MELD EEN KLACHT BIJ GESCHILLENCOMMISSIE THUISWINKEL
- Als je een klacht hebt, na de aankoop van een product of na het afnemen van een dienst, dient u deze eerst aan de verkoper voor te leggen. Wordt de klacht niet naar wens opgelost? Dan biedt Thuiswinkel.org klachtenbemiddeling.
- Klik hier voor de meest actuele informatie en procedure van Thuiswinkel.org
- Klik hier voor de de website www.sgc.nl
Kun je hier geen passend antwoord vinden? Stel je vraag via het contactformulier.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).